salam sayang dan rindu dari saya

Wednesday 23 September 2015

Salam Perantau "Selamat Hari Raya Aidil Adha"

Assalamualaikum wbt dan selamat malam


Bergambar bersama orang Australia ketika kami sibuk mencari jejak2 destinasi..hehe..
Apabila salah seorang dari kami menegur beliau,
"Hello Sir, can I take a picture with you?" Safuan ask him.
"Yes, Sure. You're so kind." He said.

Then all of us, take a picture with him and he said "Let's all together."


Dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada Ibu dan Ayah saya, Noor Hayati Mohd Mydin dan Hj Mat Rahim Ideris, nenek saya, Hjh Saodah Mat Nor, adik-beradik saya, Fatin, Izwan, Ikmal & Aidil Fikri, saudara-mara saya, sepupu sepapat saya, sahabat baik saya, Thani, Quamar, Alif, Nadzir, Shafiq Radhi, Syafiq Aziz, Aznan, Hatim, Fauzi Ghazali, Shahirah, Nadiem, Eka Safutri dan kawan2 yang lain, adik-bradik Persatuan Silat Seni Pusaka Gayong Malaysia (PSSPGM), Husna, Iman, Syuk, Roy dan seluruhnya, Budak2 Degree of Agricultural Biotechnology, kawan2 Diploma Pertanian Kolej Risda, kawan2 SMK Dato Haji Hussein, Selama, Kawan2 SK Ulu Mengkuang, sahabat2 Perak Chess Family, kawan2 Chess semalaya, ahli2 Grup Penjejak Tamadun Dunia (GPTD), staff2 Selama Research Center, staff2 RISDA Selama, tak lupa juga kepada ayah dan ibu angkat di Banda AcehDrs. Tgk. H.A. Rahman Kaoy Wakil Ketua Adat Aceh dan Dra. Hj. Elbi Hasan Basri M.Ag serta seluruh kaum muslimin dan muslimat yang lain. Saya di sini mohon menyusun 10 jari memohon ampun di atas segala salah dan silap saya pada kalian semua. Diharap hari raya korban ini dapat memberi makna yang paling beerti buat kita semua kerana tiada yang lebih mulia selain pengorbanan Nabi Ibrahim AS kepada anak baginda. Semoga kita menjadikan kisah tersebut sebagai teladan di masa akan datang. Segala pengorbanan anda kepada saya selama ini tidak mungkin dapat saya balas dengan baik selain balasannya hanya daripada Allah. 



Pengorbanan yang saya pernah buat untuk anda adalah sebagai satu titik permulaan untuk saya melangkah lebih jauh ke hadapan. Kepada yang pernah menjatuhkan air mata saya suatu ketika dahulu, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih kerana kalau bukan anda yang buat saya begitu saya juga tidak akan berdiri dengan kental sekarang. Saya mohon doakan kesejahteraan saya di dunia dan di akhirat serta doakan saya dipermudahkan pergi dan balik dari Pulau Cocos Australia dengan selamat. Semoga Allah memberi petunjuk dalam Misi target 1 hingga 3 tahun di Australia. (In Syaa Allah). Saya berharap anda lebih bahagia jika saya tiada. Saya juga doakan anda bahagia dengan pasangan anda hingga ke Jannah. Saya dahului dengan ucapan selamat hari raya maaf zahir & batin. Salam perantau dari saya Munirahchiichan.









No comments: