salam sayang dan rindu dari saya

Wednesday 30 April 2014

BTP BACTH TERTIPU

30 April 2014 Rabu

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera.


Ok...hari ni aq nak kongsi sedikit tentang kisah aq & rakan2 sekelas aq yg telah kena bohong pagi td..hahaha...pagi td, kami semua ada Lab Test..mulanya kte ada test 2..aleh2 xjd..so,hanya buat lab test je la..nak dijadikan cerita, dgn bersemangtnya kami sume menjawab 4 soklan yg diberikan..hahaha..abis je jawab, kitowg pun hantar dekat En. Muzammil..masa yg diberikan hanyalah 30 minit..jadi lepas dah antar 2, En. Muzammil pun bg lah jawapan..huhuu..terkejut kami sume..jawapan yg diberikan adalah yg sebaliknya..maknanya soklan ni soklan yg trick sikit..kalau soklan ckp sepatutnya jawapan dy A, tp soklan yg En. Muzammil ni, jawapan dy adalah B..maknanya jawapan yg sebaliknya..sume kami terkena hari ni..huhu..bak kata En.Muzammil "Teknik yg diguna untuk Penghasilan soalan lab test tersebut adalah red herring fallacy (pengalihan isu,mensensasikan perkara tidak penting bagi menutup perkara penting serta memesongka kefahaman dan perhatian), art of con, art of deception" 

En. Muzammil memberikan penerangan disebalik trick yg telah beliau kenakan pada kami semua..


So,sebenarnya pengajaran di sini, kita jgn terlalu amik perhatian pada isu yg diperbesarkan..padahal isu yg kecil 2 sebenarnya adalah yg lebih bermanfaat..sebagai contoh. Zaman kini, kalau kita tgok di akhbar2 tempatan cerita fasal artis2 pasti akn menjadi tajuk yg besar..padahal ia bukan lah penting sgt..sebaliknya cerita fasal kenaikan harga barang atau isu-isu yg lebih bermanfaat hanyalah menjadi tajuk kecil sahaja di dalam akhbar..padahal isu inilah yg lebih bermanfaat utk kita semua..

Muka Afiq yang dalam kebuntuan..ermmm..bler la senang ckp..tp pandai gler..so,wajah x memainkan peranan ye..hehe..


Jadi sebagai umat Islam & pemangkin utk generasi akan datang kita seharusnya peka dengan keadaan sekeliling terutamanya jika melibatkan isu-isu yang penting di dalam negara yang boleh menjamin ekonomi negara atau sesuatu yang boleh menjadi manfaat utk sesebuah negara..kerana kita juga adalah bakal pemimpin akan datang yang akan mencorakkan generasi seterusnya kelak.. Jika kita tidak bermula dari sekarang, jadi bila kita nak mulakn??

So, di sini bukan kita tak boleh amik tahu langsung fasal hiburan. Tapi kita kena lah seimbangkan yang mana dahulu & yang mana kemudian. Yang didahulukan haruslah didahulukan, & yang mana kemudian haruslah dikemudiankan. Maka sebagai remaja ayuh kita bangkit untuk pembangunan ummah bagi menjamin kesejahteraan sekalian alam.

Muka2 yang telah terkena tipu pagi tadi..Aqila & Ima..Bahagia gler deme..yg pasti Ima org terakhir antar kertas..padahal awal2 dah ngusik aq, suh simpan toyol..dy plk yg terkena balik..hahaha..tapi aq x bwk toyol k..dy mmg sje suka kata aq..almaklomlah..aq bukan pandai sgt..hahaha..yg pasti mmg hevok gler class pg td..terbaikkk dr ladang..kih69



Bak kata pepatah seorang buat semua pasti akan kena tanggung. di sini penegasannya adalah beringat-ingatlah sebelum terlambat kerana Mati itu pasti, Hidup in Sya Allah..hehe.walaupun dah lari topik sikit tapi xpelah..mana yg terkeluar dr kepala saya,saya luahkan je lah..untuk peringatan kepada diri sendiri juga yang sering tertipu dengan permainan dunia...huhuhu..semoga kita menjadi teladan kepada generasi akan datang..jadi jom tgok muka2 yang terkena pagi tadi..hehehe..TQ En. Muzammil..U r the best...we will remember it until we die..hehe..sometime my english seen like broken bone, but who care..i’m try my best..hehehe..





















muka zirah yg terlampau happy..kebahagiaan terserlah dengan senyuman dy yg melebar 2..hehe..



wajah2 yang terkena..hahaha..bestkan belajar ngn En,Muzammil dy ske mengimbau kenangan masa dulu2..sbb dy ske cerita pasal sang kancil lah, sang buaya la..sang lembu & macam2 haiwan lagi la..yang pasti tarzan pun ada jgk..termasuk dalam himpunan cerita2 En. Muzammil jgk..haha..(ingat zaman muda2 dlu..mcm lah tua sgt..kih69)
 


 
ok..ni classmate aq nama dy Krutiga..sgt funny & active..& she also the best in everything...jeles i..hehehe..

That Aya..ingat lagi x dgn petua merepek dy 2??haaa dy lah pencetus utama dalam gerakan mencari petua2 pelik..hahaha..baru2 ni dy bagi lagi petua, kalau muka xde bentuk xcntik pakai tudung...yg aq peliknya ada ke muka owg yg x berbentuk??semua berbentuk pe..lau x cmne nk classifikasikan rupa bentuk seseorg 2??ermmm..pikir2 kan lah..hanya Aya je twu muka yg berbentuk 2 mcm mne..

Sekian, terima kasih...i love my classmate...:)

No comments: